Археологи виявили доісторичну «крейду»

Знахідка була виявлена ​​поблизу стародавнього озера, яке зараз покрито торфом, на території Північного Йоркшира.

Археологи з Великобританії виявили один з найбільш древніх прикладів барвника. Він виконаний у вигляді невеликого брусочку, який нагадує сучасні воскові крейди.

Знахідка являє собою невеликий шматочок охри довжиною 22 мм і шириною 7 мм. Крім того, на його поверхні багато смуг і борозенок. Дослідники припустили, що його могли використовувати для фарбування шкір або розфарбовування малюнків приблизно 10 тисяч років тому, повідомляється в Journal of Archaeological Science: Reports.

«Колір був дуже важливою частиною життя мисливців і збирачів, а охра дає яскравий червоний колір. Він був дуже важливий в період мезоліту і міг використовуватися різними способами », – розповів археолог з Йоркшиського університету Енді Нідхем.
За його словами, у предмета «гранований кінчик, який з округлого став загостреним», що доводить використання «крейди».

Вчені вже знаходили неподалік чимало предметів, які відносяться до мезоліту. Серед них – підвіски і головні убори шаманів з оленячими рогами.
Раніше групі археологів з Національного інституту антропології та історії Мексики (INAH) вдалося виявити древню модель Всесвіту, створену плем’ям ацтеків понад тисячу років тому.

джерело