Ґаджети

П’ять причин, чому не варто купувати ігрові консолі Xbox

Share
Час читання: 4 хв.

При виборі ігрового пристрою люди не розуміють, що вони купують і навіщо це їм. Дивляться проплачену рекламу та беруть не замислюючись. Приставка має багато нюансів, про які не прийнято говорити в широких колах.

Передмова

Ігрові консолі – це пристрої тривалого використання. У рекламних проспектах і маркетингових фразах вам не розкажуть про те, як пристрій почуватиметься через 3-5 років. Вам впихають агрегат тут і зараз. Решту вам знати необов’язково, але саме на довгій дистанції розкриваються основні проблеми. Саме про них хочеться поговорити сьогодні.

Перша причина: Диски

Microsoft відмовляється від фізичних носіїв та переходить у цифрову еру. Ігри в цифрі – це дуже зручно: натиснув одну кнопку і в тебе готова гра з усіма оновленнями. На персональних комп’ютерах давно відмовилися від дисководів і добре почуваються. Адже у вас в персональному комп’ютері немає дисковода? А ще це зменшує вартість пристрою та робить його доступнішим. Сьогодні можна чути мільйон різних виправдань цього явища.

Диски – це єдиний ефективний та надійний спосіб економити на іграх. Більш того, існує величезний прошарок ігор, які були прибрані із цифрового магазину через закінчення ліцензій. Далеко не всі мають фінансові можливості брати ігри за повну вартість і з оновленнями питання не завжди актуальне. Береш GOTY видання та насолоджуєшся.

Крім ігрової цінності, диски мають ще одну цікаву властивість – вони збільшують привабливість лота при продажі. Нові господарі вашої консолі хочуть грати, мало хто віддасть свій аккаунт, а ось виділити пару дисків – дуже навіть. Свою Xbox one X довго не міг злити за адекватний прайс, поки не додав 2 копійкових диски.

Коли вам розповідають, як Microsoft зможе збільшити свій прибуток, прибравши фізичні носії – це свідчить лише про те, що Вам доведеться заплатити трохи більше звичайного. Філ Спенсер хоче бути ближчим до користувачів, дати йому вибір… Тільки на словах.

Друга причина: Ексклюзиви

Термін сильно спотворили за останні роки. Багато хто, говорячи “ексклюзив”, думають про God of War і Pentiment. Але це поняття помітно ширше, я б його назвав “Унікальність”. У консолях Xbox відсутня будь-яка особливість. Після цієї фрази завжди вискакують “свідки Xbox Game Pass” і починають нести всяку ахінею, де сперечатися марно. У мене до них два прості питання: “Чому Microsoft не викуповує тимчасову ексклюзивність ТОПових проектів, як Sony?” і “Якщо на PlayStation більше покупців і викуп виправдовується, то чи не відбуватиметься те саме з іграми у підписці від сторонніх студій?”… Може… це інше?

Microsoft перетворюється на видавця і втрачає свою ідентичність. Вона не має своїх фішечок, які готові дивувати.

Третя причина: Ком’юніті

Філ Спенсер знищив основне ядро ​​відданих фанатів ігрового пристрою, розтоптав і перетворив на порох. Це люди, які рекомендують пристрій своїм друзям та знайомим. Сьогодні ми перебуваємо в тій точці історії, коли крики “Хало-Гірі-Форза” більше нічого не означають. А з ними немає єдності та згуртованості в рядах послідовників, втрачено найпотужнішу рушійну силу.

Один із прикладів впливу спільноти: є кілька пар ігрових проектів близьких за духом, Days Gone та State of Decay 2. Інший приклад, Infamous: Second Son та Sunset Overdrive. Або… The Order: 1886 та Ryse: Son of Rome. Першу, в озвучених парах, знає багато хто, друга провалилася у продажах. Йдеться про попереднє покоління, коли не було яскраво вираженого домінування однієї сторони над іншою. Саме тут фанати роблять касу для гри. Можна ще згадати вплив шанувальників на платформу.

Четверта причина: Видавці

Мій улюблений приклад – це Baldur’s Gate 3 та The Witcher 3. Вони сильно гучніли і багато випливли в загальний доступ. Ларіан не мав грошей і вони рознесли випуск гри на різних пристроях за часом. Актуальні платформи сьогодні, інші – колись. Інший приклад. The Witcher 3 на старті ставив навколішки більшість актуальних ігрових систем. Потрібно було оновити персональний комп’ютер для запуску польського Відьмака. Але… Через деякий час… Через біль і страждання, з’явився порт на Nintendo Switch.

У Xbox маленька платоспроможна аудиторія. Сьогодні багато видавців орієнтуються на два покоління та у Xbox близько 70 млн користувачів. Завтра підуть проекти лише на актуальні гаджети та аудиторія впаде до 25 млн осіб. Невеликі видавництва можуть вирішити, що випуск на пристроях Microsoft є недоцільним.

Наприклад, досі у підвішеному стані Tchia та Kena: Bridge of Spirits. З великим запізненням вийшли Sifu та Stray. А топові донатні проекти Genshin Impact та Honkai: Star Rail у незрозумілих.

П’ята причина: Перспективи

Найголовніший мінус пристроїв від Microsoft. PlayStation на ринку майже 30 років, це флагман Sony та головна дійна корова. Усі впевнені, що японці докладуть максимум сил та коштів на підтримку ігрового спрямування. А ось з Xbox справи трохи інакше: ігрові пристрої довгий час продаються в збиток. Щоб розуміти масштаби, наведу зразкові цифри.

Варто розуміти, що 552 долари – це ціна заліза, але ще необхідно додати ціна софту, ціна доставки до магазинів, додати суму, яку магазин залишає для заробітку. Зверху капає реклама та маркетинг. За перший рік було продано близько 10 млн штук Xbox 360. Прямі втрати оцінювалися в суму 2,5 мільярда доларів. Це без форс-мажору із червоними вогнями. Платформа залишає собі 30% від виторгу. Для окупності перших демпінгових вливань необхідно було продати близько 140 млн. копій різноманітних ігор по 60 баксів, по 14 ігор на КОЖНУ продану консоль, щоб вийти в нуль.

Наступні ітерації не були такими дорогими, але продавалися з дисконтом. Мало хто захоче працювати довгий час у мінус. Чим менше перспектив зростання, там менше в інвесторів бажання втрачати фінанси. Може статися, що створять наступну ігрову консоль і випустять з мінімальним тиражем. Або відмовляться від випуску. А ваш обліковий запис з іграми піде в небуття.

Післямова

Часто, купуючи ігровий пристрій, люди дивляться на стан речей тут і зараз. Вони не думають, що робитимуть за кілька років. Останні події показали, що не так однозначно. У Microsoft гігантські проблеми та їх вирішення може бути перекладено на плечі звичайних геймерів. Таке відбувалося вже багато разів. І може повторитись.

Митник Михайло

Більшу частину свого дитинства Михайло провів, бавлячись із гаджетами та намагаючись з'ясувати, як вони працюють. Його захоплення технологіями призвело до того, що іграшкові роботи, радіокеровані машинки та навіть ігрові приставки часто розбирали на частини, які не підлягали ремонту. Якщо ви поставите йому провокаційне запитання на кшталт "Android чи iPhone?", ви отримаєте ретельний аналіз всіх "за" і "проти", а також есе на тисячу слів про те, як технології впливають на людство.

View Comments

  • Краще би статтю 5 причин купувати xbox та 5 причин не купувати Sony)

  • О да, мы же так обожаем плойку, давайте публично обосрём xbox

  • Таке відчуття що статтю писав токсичний школяр.

  • Автор идиот, совсем не в теме того что происходит на рынке)

  • Ну, добре що автор сам на початку статті визнав що вона проплачена
    Забавно чути від автору відсутність ексклюзивів і перспективи хбокса, коли у них близько 40 внутрішніх студій, включно з Актівіжн Блізард і Зенімакс.
    Невигідно купляти хбокс, де за 200 грн в місяць можна буде зіграти в кол оф дьюті, купляйте пс5 і грайте там всього за 2500.
    Ну і вершиною на цій купі кала автор перечисляє куплені ексклюзиви Соні (Kena: Bridge of Spirits. З великим запізненням вийшли Sifu та Stray) як невизначеність в випуску ігор на хбокс видавцями.
    Шедевр.

  • Автор ідіот. Міг би хоча б постаратися, а не ось так відверто лити проплачене лайно.

  • Текст шлак, давно такого відбірного суб'єктивного гімна не читав

  • Що за ганьба а не стаття... Очевидний висер любителя плойки. Для мене консолі зараз мають значення в першу чергу через зручність використання, відсутність необхідності розбиратися із залізом та драйверами, це щось таке що запустив і граєш, +зручність гри із контролером на дивані, А НЕ ЕКСКЛЮЗИВНІСТЬ, ексклюзивність вже стає ганебним прийомом продати нікому не потрібні пристрої як нінтендо-свіч, я абсолютно впевнений що в більшості ту ж саму плойку беруть через загальні плюси гри на консолях, аніж через спудімена 2 абощо.. Особисто Мені диски непотрібні. Яке в біса комьюніті? Відверто кажучи, любі комьюніті сьогодні це ще той шлак, як і в ХВОХ так і на ПК, PS, реддіт, твіттер і в мене на роботі.

  • Шо за відверту фігню, я тільки що прочитав????
    Це схоже на те ніби сонібой висмоктав зі свого...хм...пальця купу суб'єктивної неправдивої дичини і перетворив це в ніби то текст. Але навіть фанати Соні таке б не написали, бо притомні люди,насправді.

Опублікував
Митник Михайло
  • Останні записи

    Samsung може збільшити ціну на Galaxy S25 Ultra

    Якщо чутки справдяться, Galaxy S25 Ultra може опинитися в дуже складній ситуації. Адже з такою…

    22.11.2024

    4 інноваційні функції iPhone 16 Pro, які зроблять його вартих вашої уваги

    Нещодавно було представлено нову лінійку смартфонів від Apple. І перше, що впадає у вічі, це…

    22.11.2024

    Експерти назвали 9 найкращих смартфонів Samsung

    Samsung Galaxy S24 Ultra – це справжній флагман, який поєднує відмінний дисплей, найкращу камеру та…

    22.11.2024

    Apple відкладе запуск нового AI-помічника до 2026 року

    Apple працює над новою версією Siri на основі більш просунутих великих мовних моделей, про що…

    22.11.2024

    Користувачі Android зможуть приховувати свою пошту завдяки новій функції від Google

    Google розробляє нову функцію під назвою Shield Email, яка надасть власникам пристроїв на базі Android…

    22.11.2024

    Продажі iPhone 16 перевищили флагмани на 42%

    Аналітики агентства Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) на основі результатів продажів за останні три роки…

    22.11.2024