У сусідній зірці знайшли пилові кільця і ​​невідомий об’єкт

Навколо найближчої до Сонця зірки, Проксіми Центавра, обертається не тільки планета, а й кілька холодних кілець пилу і астероїдів, і ще одне тіло поки невідомої природи.

З тих пір як у найближчій до нас зірки виявили потенційно населену планету, невеликий червоний карлик Проксима Центавра привертає величезний інтерес у публіки, і вчених. Обертаючись навколо подвійної системи більших зірок Альфи Центавра, час від часу вона буває від нас всього в 4,22 світлових роки. Існують навіть плани відправки туди «вітальних сигналів»: навколо Проксіми Центавра рухається екзопланета помірних розмірів і, у відповідному випадку розвитку життя.

Однак схоже, що Проксима Центавра b не самотня на орбіті зірки: астрономи, що працюють з радіотелескопами розташованих в Чилі європейської обсерваторії ALMA, описують цілу систему з планети, газопилових кілець і поки неідентифікованого об’єкта. Стаття Гільема Англад (Guillem Anglada) і його колег прийнята до публікації в The Astrophysical Journal Letters і представлена в бібліотеці arXiv.org.

Спостереження на 1,3-міліметрових хвилях вказали на широкий диск газу і пилу, розташований на відстані між 1 і 4 а. е. – дистанції, еквівалентній середньому радіусу земної орбіти. Ця речовина охолоджене до 40 К і, на думку вчених, може являти собою еквівалент пилової компоненти пояса Койпера в нашій Сонячній системі. Сукупна маса тіл в диску оцінюється в 0,01 маси Землі.

Схема системи Проксіма Центавра (масштаб і пропорції не дотримано) / © Anglada et al. 2017

Крім того, деякі дані вказують на наявність невеликого і більш теплого кільця пилу на орбіті радіусом 0,4 а. е. (орбіта самої планети Проксима Центавра b розташована ще ближче до зірки, на 0,01 а. е.). Нарешті, можливо, що далі, на 30 а. е., знаходиться ще більш холодне (10 К) пилове кільце, нахилене на 45 ° до загальної площини обертання системи. Вчені також зареєстрували можливе компактне тіло на 1,6 а. е. від зірки – його природа поки неясна, і уточнити картину пристрою в сусідній зоряній системи допоможуть лише додаткові спостереження.