Вчені виявили ознаки життя на Венері

Незважаючи на наявність більш щільної атмосфери, ніж на Марсі, до недавнього часу Венера вважалася непридатною для життя через екстремальних кліматичних умов на її поверхні. Втім, цю теорію наукове співтовариство незабаром може кардинально переглянути: згідно з результатами нового дослідження, планета виявилася куди більш потенційно «населеної», ніж вважалося раніше.

В ході спостереження за планетою за допомогою телескопа Джеймса Кларка Максвелла на Гаваях і системи радіотелескопів ALMA в Чилі в хмарах над Венерою дослідники виявили рідкісний і токсичний газ під назвою фосфін. Зазвичай він утворюється в процесі розкладання біоматеріалів і може свідчити про присутність живих організмів на планеті. Як стверджують вчені, дослідження складу і концентрації газу у верхніх шарах атмосфери – це не пряме спостереження за життям на планеті, але враховуючи, що фосфін зазвичай генерується ставковим мулом і гноєм, його присутність у великих кількостях не може бути пояснено ніяким випадковим хімічним процесом.

«Наше дослідження не дає остаточного висновку про те, що це свідчення життя. Однак цікаво, що ми виявили цей рідкісний газ в верхніх шарах атмосфери Венери. Наша команда не може пояснити кількість фосфіну, яке ми виявили, виходячи з поточного розуміння планети. Коли ми намагаємося змоделювати те, що відбувається в атмосфері (вулканічну активність, сонячне світло або навіть блискавку), ніщо не відтворює такого кількість фосфіну, яке ми бачили », – йдеться в звіті дослідників.

Таке відкриття називається біосигнатура і зазвичай вважається вірною ознакою життя. Нехай і найпростішої: згідно поточної гіпотезі, мова про одноклітинних бактеріях в хмарах Венери, а не розумної цивілізації. Поверхня планети занадто гаряча, тому життя, ймовірно, присутня саме в її атмосфері, яка більш придатна для існування мікроорганізмів. Глава NASA Джим Брайденстайн вже заявив, що відкриття стало найважливішою подією за весь час пошуків свідоцтв існування позаземного життя. Про перспективи подальших досліджень сусідньої планети агентство поки не повідомляє.