Виявлено унікальний астероїд нового типу

У нього навіть є «хвіст».

Виявлено унікальний астероїд нового типу

Коли люди чують про астероїди або комети, вони зазвичай уявляють об’єкт, який має цілком зрозумілі обриси. Комети, як правило, представляють великі кулі з довгим хвостом, а астероїди – просто величезні космічні камені. Однак і у цих тіл є відмінності. Астрономи NASA виявили астероїд 2019 LD2, подібних яких їм ще не доводилося бачити.

Як повідомляє Science Alert, цей об’єкт має орбіту астероїда, однак за ним тягнеться хвіст, як у комети. Однак не характеристики комети роблять цей камінь унікальним, а його місце розташування.

2019 LD2 ділить одну орбіту з Юпітером в Троянській групі астероїдів планети-гіганта. Вчені говорять, що це перший «троянець», на якому помітили властивості комети. Зараз дослідників цікавить, що провокує виділення газу новим астероїдом з незвичайною орбітою.

Троянці Юпітера включають в себе дві групи астероїдів, в кожній з яких нараховуються тисячі небесних тіл. Одне скупчення знаходиться перед планетою, там і летить 2019 LD2, друге – позаду.

На думку вчених, всередині троянських астероїдів повинні знаходитися великі поклади льоду. До виявлення 2019 LD2 у них не було ніяких підтверджень цієї теорії. Однак знімки, отримані за допомогою космічного телескопа ATLAS дає підстави стверджувати, що астероїди можуть дійсно частково складатися з льоду.

Можливо, 2019 LD2 зіткнувся з іншим каменем, що вивільнило крижані запаси з-під його поверхні – частинки льоду згодом утворили кометоподібний хвіст.

У наступному році NASA планує запуск космічного апарату Lucy, який буде використовуватися для вивчення Троянських астероїдів. Пристрою знадобиться кілька років, щоб підібратися до Юпітера. Корабель може допомогти отримати більш деталізовані знімки унікального астероїда.