Всім привіт. З вами Zero і сьогодні я розповім про те, чому я не планую купувати собі ігрову консоль на кшталт Sony PlayStation 5 або Microsoft Xbox Series X/S. Навіть якби мій бюджет був жорстко обмежений, я все одно хотів би зібрати ПК. Можливо, навіть із б.у. компонентів, хоча я швидше за краще заробити більше грошей, щоб придбати конфігурацію хоча б просунутого середнього або субфлагманського рівня. Ті ж кур’єри завжди потрібні, а прибутки у них зараз пристойні. Але вистачить передмов, поїхали!
Перша причина, чому я не хочу грати на консолях, цілком очевидна. Я звик грати зі 165+ FPS. Насправді частіше навіть з 240+ FPS. Зараз я використовую зв’язку Intel Core i7-13700KF та NVIDIA GeForce RTX 4090, а також 280-герцевий FullHD G-Sync Compatible монітор на IPS-матриці. Хтось скаже, що для дозволу FullHD купувати RTX 4090 немає сенсу, але на момент покупки вона коштувала всього 130 тисяч, при цьому набагато слабкіша RTX 4080 пропонувалася за 100 тисяч. А інші варіанти я не розглядав, тому що хотів грати на максимальних налаштуваннях із високою частотою зміни кадрів у будь-які AAA-тайтли, а ще працювати з відео. Але навіть якби мій бюджет на складання був у кілька разів нижчим, я все одно віддав би перевагу купити умовну RTX 4070 Super або хоча б RTX 4060 і зібрати ПК, а не використовувати консоль. Після 165+ FPS грати з 30 FPS вкрай некомфортно – до хорошого швидко звикаєш.
Ще один мінус приставок – це неможливість їхнього повноцінного апгрейду. Коли вийде RTX 5090, я можу продати «чотири тисячі дев’яосту» та встановити у свій комп’ютер нову відеокарту. З консолями таке не прокотить. Та й 4 твердотільні накопичувачі та кілька жорстких дисків у них теж не поставиш. Можливість апгрейду – це, мабуть, одна з ключових переваг ПК, особливо якщо говорити про «довгоживучі» сокети, такі як AMD AM4 і AM5. Хоча LGA 1700 вже теж можна вважати довгоживучим, тим більше за мірками Intel. Компанія планує випустити для цього сокету вже четверте покоління процесорів. Окей, 14-та серія була не дуже, навіть якщо забути про скандал із деградацією через неадекватну подачу напруги. Але AMD Ryzen 9000 без 3D-кешу – теж фуфло та прохідняк. Найгірша лінійка Ryzen з моменту появи бренду, практично позбавлена переваг у порівнянні з 7000, але дорожча. Чекаємо на моделі з 3D-кешем.
Насправді консолі є застарілими пристроями вже на момент свого релізу. Вони довго проектуються, під них намагаються спеціально оптимізувати топові проекти, але вони здатні суперничати лише з недорогими ігровими комп’ютерами. Геймер-ентузіаст навряд чи буде задоволений консольним геймплеєм. Простіше кажучи, я вважаю, що консолі – скоріше для казуальних гравців, для тих, хто грає не надто багато та не надто часто. Я ж відношу себе до хардкорних геймерів-задротів, так що мені потрібен комп’ютер, який справляється з будь-якими іграми на максимальних налаштуваннях з високим FPS. Та й з відео для Youtube працювати теж потрібно, а значить, потрібні продуктивні процесор та відеокарта, багато оперативної пам’яті, а також як мінімум пара швидких двотерабайтних SSD та жорсткий диск терабайт на 18 для зберігання архіву матеріалів.
Скажу чесно – я не фанат сторонніх модифікацій для ігор і здебільшого вважаю подібні твори «васянськими» — тобто зробленими непрофесійно, які значною мірою суперечать лору, логіці та геймплею оригінального проекту. Тим не менш, є і моди, які я приймаю, наприклад, що фіксують явні баги, що покращують графіку в стилі оригіналу, а також адаптують старі ігри під сучасні системи і додають підтримку, наприклад, широкоекранних моніторів і високих дозволів. Сюжетних модів я найчастіше уникаю – за рідкісним винятком.
Так ось до чого це я? А до того, що на ПК встановлювати модифікації та керувати ними набагато простіше. Навіть якщо розробники не передбачили встановлення модів, народні умільці часто знаходять способи інтегрувати їх у гру. На консолях у більшості випадків це неможливо. Якщо гра не підтримує моди, то ви їх і не встановите.
Ще одна причина не купувати консолі для мене – це їхня орієнтованість на гру насамперед із геймпадами. Я віддаю перевагу використанню клавіатури та миші в будь-яких іграх, за винятком спортивних симуляторів на кшталт FIFA/EA Sports FC. А грати з геймпадом у шутери після клавіатури та миші — вкрай некомфортно. Геймпади у мене асоціюються з казуальним геймінгом, а не хардкорним – знову ж таки, винятки можливі, але лише у певних жанрах ігор. Спортивні симулятори, можливо, ще гонки та файтинги.
Варто відзначити і той факт, що консолі уповільнюють розвиток ігрової індустрії – насамперед йдеться, звичайно, про графічну складову сучасних проектів. Багато геймерів читали про погіршення графіки в деяких іграх заради того, щоб ці ігри не гальмували на консолях. І це тільки один із милиць. Знижений дозвіл, 60, а то й 30 FPS, різні хакі на кшталт поїздок у ліфтах, що маскують довгі завантаження. Якби розробникам не доводилося орієнтуватися на застаріле залізо, яке і в момент релізу не було продуктивним, графіка в іграх могла бути набагато красивішою.
Насамкінець розповім про те, якими я бачу плюси консолей. Не для мене особисто, а для ігрової індустрії та геймерів загалом. Насправді таких плюсів я бачу тільки два, і вони пов’язані між собою. По-перше, консолі часто коштують дешевше за ігрові ПК. І по-друге, вони приводять ігрову спільноту нових людей, які інакше навряд чи зацікавилися б геймінгом. Так, багато таких людей є казуальними геймерами, і грають мало і рідко. Але деякі з них потім збирають собі ігровий ПК та стають хардкорниками. Відразу комп’ютер за кілька тисяч доларів вони собі не куплять. А ось консоль за кілька сотень доларів можуть купити. А потім уже пересісти за комп’ютер.
У сьогоднішній статті я розповів про те, якими бачу мінуси ігрових консолей, а також про те, чому я не планую купувати собі ігрову приставку. Втім, заради справедливості, я постарався знайти у консолей і плюси, і мені це навіть вдалося. А що ви думаєте щодо консолей. Чи згодні ви, що на консолях більше казуальних геймерів, а більшість хардкорників користуються ПК? Пишіть у коментарях!
Напередодні швидкої масштабної презентації Samsung у мережі почало з'являтися все більше інформації про майбутні суперфлагмани.…
Іноді творці контенту на YouTube вдаються до сумнівних методів привернення уваги, коли кричущий заголовок або…
Сьогодні Сем Альтман опублікував загадковий твіт, який привернув увагу до майбутнього запуску нової моделі ШІ…
Компанія Apple домовилася про співпрацю з найбільшим виробником відеочіпів NVIDIA. Усе заради значного підвищення продуктивності…
Google розробила для фірмового браузера Chrome нову функцію на базі штучного інтелекту для захисту користувачів.…
Наша редакція підготувала підбірку з п’яти найкращих навушників, рекомендованих для покупки в кінці 2024 року.…