Від технології flash у мене залишилися дуже хороші спогади. Аж надто якісні були ігри та програми. До того ж, після того як від flash відмовилися, багато проєктів виявилися навіки закинуті – занадто дорого все перепрограмувати на HTML5. Розробник flash технології компанія Adobe припинила підтримку проєкту 31 грудня 2020 року.
Чому таку технологію закинули? Давайте розглянемо причини в тезах.
1️⃣ Флеш був занадто важкий. Як правило, вміст flash-об’єкта мав спочатку завантажитися, щоб із ним працювати. Оскільки все було всередині одного об’єкта, то було складно щось оптимізувати. Інший раз найпростіший flash ролик міг бути об’ємом у сотні мегабайт.
2️⃣ Флеш сильно вантажив процесор. Професія “flash програміст” свого часу була дуже затребувана, тому був сильний дефіцит таких фахівців. Тому з’явилися різні конструктори, на основі яких умільці робили додатки. І, як правило, не замислювалися про оптимізацію або ж вона була зовсім неможливою. Тому навіть найпростіша гра могла паралізувати роботу комп’ютера. Смартфони набагато раніше відмовилися від flash саме з цієї причини.
3️⃣ Різні помилки, які було складно відстежити. Наприклад, ви граєте в online флеш гру і у вас сталася помилка. Щоб повернутися до ігрового процесу, потрібно було повністю оновлювати сторінку, щоб swf заново прогрузився. Це займало багато часу й ігровий процес міг бути загублений. Нерідко відтворення флеша в браузері могло “повісити” цілком браузер або навіть комп’ютер.
4️⃣ Не завжди можна запустити flash вміст у браузері. Багато користувачів могли відключати підтримку Adobe Flash, наприклад, щоб у них не відображалися рекламні банери. Відповідно, у додатків на флеш якийсь % аудиторії завжди був безповоротно втрачений.
5️⃣ Багато flash додатків були вразливі. За допомогою технології нерідко зламували браузери і комп’ютери. А закритість технології призводила до того, що неможливо було зрозуміти, чи є вразливості в додатку чи ні.
6️⃣ Пошукові системи не могли розпізнати вміст флеш ролика (так, так, саме так називалися flash додатки). Сайт, який працював цілком на цій технології, мав би мати ще й текстову версію, щоб пошукова система могла ранжувати проект.
Мабуть, це основні чинники, які послужили причиною відмови від flash технології. Тут же ще й HTML5 допоміг – технологію розвивали до такої міри, що вже можна повторити будь-яку flash анімацію за допомогою зв’язки html + js + css. До того ж, HTML5 універсальний і працює в будь-якому сучасному браузері.
Але є нюанс – flash анімація була набагато якіснішою за рахунок дуже плавного перетікання анімації. На цьому, мабуть, плюси флеш вичерпуються. Як то кажуть – кожному часу свої технології. Колись ми активно користувалися лазерними дисками, а зараз вони виявилися нікому не потрібні.