Завдяки TikTok все більшої популярності набирають нові антистрес-іграшки поп-іт і Сімпл-Дімпл (від англійського pop it – «лопни це» і simple dimple – «проста ямка»). Як і спіннер в 2017 році, за задумом Pop-It і Simple-Dimple допомагають в розвитку дрібної моторики рук, концентрації, дозволяють заспокоїтися і перемкнути увагу на просте витискування бульбашок. Нові іграшки швидко стали трендом, і завоювали популярність у підлітків і дітей. На хвилі ажіотажу навколо поп-іта і його побратима сіпмл-Дімпл згадуємо хайпові іграшки 90-х і початку 2000-х.
Тамагочі
Ця японська іграшка свого часу підкорила весь світ і стала безумовним хітом продажів – володіти віртуальним вихованцем мріяли всі діти. Суть гри була проста – треба доглядати за своїм «підопічним», гратись з ним і лікувати, якщо він захворів.
Незважаючи на те, що пік популярності тамагочі припав на кінець 90-х, іграшка досі користується популярністю: в 2021 році анонсована нова версія Tamagotchi, яка отримала вбудовану камеру для Селфі з віртуальним вихованцем.
Тетріс
Воістину культова гра покоління мілленіалів. Як правило, під «тетрісом» мали на увазі портативну ігрову консоль «Brick Game» (яка містила не тільки гру «Тетріс», а й безліч інших – наприклад «Змійка», «Танчики», «Гонки»).
Що стосується самої гри, то її розробив радянський програміст в 1985 році. Суть гри полягає в тому, що користувач керує падаючими зверху фігурами і повинен їх розташувати так, щоб між ними не залишилося проміжків.
Фербі
Цей милий прибулець справжній фурор, коли з’явився на американських прилавках в 1998 році. Інтерактивний домашній вихованець здатний був вивчити слова і фрази, повторюючи за своїм господарем.
Наступний щабель еволюції тамагочі- іграшка Furby. Вона не тільки просила поїсти або вимагала лікування, але і сміялася коли її лоскотали, рухалась, реагувала на світло і темряву. Це був прорив в області створення емоційних роботів-іграшок, а в 2005 році Фербі пережили переродження і на світ з’явився більш вдосконалений домашній монстр – тепер у кожного вихованця складається свій індивідуальний і неповторний характер.
Пружина Slinky (веселка)
Цікава пружинка всіх кольорів веселки була винайдена ще під час Другої світової війни – оригінальна іграшка була однотонною і зроблена з заліза, в країнах СНД популярністю користувалися пластикові строкаті пружинки китайських виробників. Слінки можна було «перекочувати» з руки в руку і її плавні рухи заспокоювали нерви, але набагато веселіше було спускати її зі сходів.
Справжня пружинка Слінки до цих пір виготовляється тільки в США і буває виключно круглої форми. Цікавий факт з історії – оригінальні slinky брали участь в космічному польоті NASA, а саме їх використовували в дослідах по вивченню нульової гравітації в космосі.
Фішки
Діти 90-х пам’ятають, як грали в фішки (їх ще називали сотки або Кепс) на перервах в школі. Пік популярності цієї азартної гри припав на кінець 90-х і початок «нульових», коли всі школярі на пострадянському просторі мріяли зібрати найбільш багату колекцію фішок.
Історія появи гри в Кепс йде корінням в глибоке минуле: можливим першоджерелом є японська гра Менко, що з’явилася в XVII столітті. Потім гра відродилася в 1920х роках на Гаваях – вчителі молодших класів використовували кришечки від пляшок молока (від англійського caps – кришки) для навчання учнів математики.
Правила гри в фішки розрізнялися не те що по містах, а навіть по районам міста або по школам, дворах. Існувало дві поширені версії гри: з битою і без біти. Перший варіант – кілька учасників скидаються по певній кількості фішок в загальну стопку і гравець, якому за жеребом випало право першого ходу розбивав стопку за допомогою «біти». Фішки перекинулися лицьовою стороною вважалися «вибитими» і гравець забирав їх собі. Другий варіант гри був найбільш поширений в країнах СНД – кожен гравець виставляв по фішці, в перший хід треба взятися за ребро фішки і кинути її лицьовою стороною вниз, якщо вона переверталася в наступний хід треба було брати дві сотки і постаратися кинути їх так, щоб перекинулися обидві.
Йо-йо
Як і бумеранг, йо-йо викликав захват у дітей своїм незбагненним поверненням в руки – хоч весь секрет криється лише в інерційній силі. Два однакових диска скріплених посередині віссю, між якими накручена мотузка, працюють за принципом маятника Максвелла і гіроскопа. Йо-йо найдавніша іграшка: її історія починається в 400-500 роках до нашої ери в Стародавній Греції, є згадки про використання йо-йо в якості зброї на Філіппінах.
При кидку йо-йо розмотавши мотузку до кінця за інерцією починає своє повернення в руку гравця. Оскільки іграшка швидко обертається, це дає гравцеві можливість використовувати ряд трюків. Йо-йо відноситься до категорії skill toy, що означає необхідність мати навички управління іграшкою. Можна звичайно і просто розкрутити диск і повернути його в початкове положення, але професійні гравці творять з йо-йо справжні чудеса.
Лизун
До Лизуна можна ставитися по-різному: для когось це іграшка-антистрес, для інших – як раз таки джерело стресу через його консистенцію, яка викликає аналогію зі слизом (до речі не дарма, з англійської slime – слиз), але факт популярності слайма незаперечний.
Іграшка з’явилася в 1976 році і продавалася в баночці, оскільки на свіжому повітрі швидко втрачала свої властивості. У 90-х роках в Україні слайми отримали назву «лизун» через свій колір і тягучість після фільму «Мисливці за привидами», де одним з персонажів був зелений полтергейст на ім’я Лизун. Другий пік популярності слайма припав на 2019 рік – стало модним виготовляти домашні Лизуни на основі клею ПВА або купувати абсолютно фантастичні варіанти іграшки: з блискітками і прикрасами, хрусткі або зі штучним снігом.
Водяні кільця
Водна гра з кільцями є різновидом гри в пінбол – гравець маніпулюючи кільцями на ігровому полі повинен був нанизувати їх на кілочки.
Гра розвиває терпіння, концентрацію, а також спритність. Незважаючи на прості правила гри, здобути абсолютну перемогу вкрай складно, тому гравцям потрібно продумати стратегію для того, щоб досягти мети.
Чи було у вас щось з цих іграшок? Або у вас були інші «вірусні» іграшки?