Новини України та Світу

Nvidia втрачає золоту можливість у комп’ютерних іграх

Share
Час читання: 4 хв.

Хвиля портативних ігрових ПК наростає, і Nvidia втрачає цю можливість. Просування портативних ПК в мейнстрім почалося з деяких спеціально створених систем на чіпі (SoC) AMD, але тепер до цього процесу приєднується Intel зі своєю платформою Meteor Lake. З великої трійки не вистачає лише однієї компанії: Nvidia.

Nvidia, ймовірно, не надто стурбована створенням SoC для портативних комп’ютерів – врешті-решт саме штучний інтелект підштовхнув її до того, щоб стати компанією з оборотом в трильйон доларів, – і навряд чи вона колись створить таку платформу. Враховуючи це, вважайте, що ви видаєте бажане за дійсне, тому що Nvidia може зробити одну шалену SoC для портативних ігрових ПК.

Досліджена територія

Для Nvidia це не зовсім незвідана територія. Ви, напевно, знаєте про серію SoC від Nvidia Tegra, які в минулому використовувалися в ігрових пристроях. Tegra 3 лягла в основу злощасної ігрової консолі Ouya, а найвідоміша Tegra X1 – в основу Nintendo Switch. З того часу Nvidia не зупиняється на досягнутому та зосередилася на застосуванні SoC в автономних транспортних засобах та штучному інтелекті.

Це не зовсім перехід один до одного. Ви не можете просто поставити одну з SoC від Nvidia до портативного пристрою з Windows і чекати, що все буде працювати. У них використовуються процесорні ядра ARM, а вони розробляються з урахуванням інших платформ, тому програмна підтримка для ігрових пристроїв під керуванням SteamOS або Windows відсутня. Однак, принаймні Nvidia може розробляти апаратне забезпечення.

Можливо, немає причин розробляти таке обладнання з огляду на величезні успіхи Nvidia в області центрів обробки даних, але вона має можливості для цього. Минулого року Nvidia повідомила, що в компанії працює понад 26 000 осіб, і, згідно з минулорічним звітом, Nvidia вже працює над створенням чіпів на базі ARM для ПК з ОС Windows.

Те, що Nvidia може це зробити, а Intel та AMD вже роблять це, не означає, що Nvidia має розробляти SoC для портативних ігрових ПК. Хоча це було б дуже логічно з огляду на останню графічну архітектуру Nvidia.

Все про ефективність

Основна тема відеокарт Nvidia серії RTX 40 – ефективність. Карти рідко досягають максимального енергоспоживання навіть у вимогливих іграх. Порівняно з попереднім поколінням, ви часто отримуєте аналогічну або більшу продуктивність при зниженні енергоспоживання приблизно на 30-40%.

Ефективність – це все для портативного комп’ютера, і це головна причина, через яку ми, як і раніше, рекомендуємо такі пристрої, як Steam Deck OLED, замість потужніших портативних комп’ютерів, таких як Asus ROG Ally. Більш висока ефективність, звичайно, призводить до збільшення часу автономної роботи, але вона також дозволяє підвищити продуктивність за більш низьких рівнів енергоспоживання. Ми побачили це на прикладі Steam Deck та ROG Ally, де перевага Ally на вищих рівнях потужності зменшується на нижчих режимах.

Хоча графіки бенчмарків показують лише пікову продуктивність, для портативного комп’ютера існує безліч інших факторів, і головний їх час автономної роботи. Навіть якщо ігровий портативний комп’ютер на базі Nvidia не забезпечить найвищу продуктивність, він, безумовно, перевершуватиме всіх за часом автономної роботи, а це дуже важливо, коли ми говоримо про портативні ігри.

DLSS для портативних пристроїв

Ще одне потенційне перо у шапці Nvidia для портативних ігор – Deep Learning Super Sampling (DLSS). Хоча для екрана Steam Deck з роздільною здатністю 800p масштабування не відіграє великої ролі, воно стає життєво важливим інструментом, коли роздільна здатність і частота оновлення починають збільшуватися. З екраном Ally 1080p та такими пристроями, як Lenovo Legion Go з екраном 1600p, апскейлінг стає набагато важливішим.

У більшості цих пристроїв вбудована та чи інша проста форма підвищення роздільної здатності, або ви можете використовувати такі інструменти, як FidelityFX Super Resolution (FSR) у підтримуваних іграх. Але, безумовно, DLSS від Nvidia пропонує найкращий баланс продуктивності та якості зображення. Це, мабуть, головна причина купити графічний процесор Nvidia для ігрового ПК сьогодні, а в портативних пристроях він просто незамінний.

Крім простого апскейлінгу, DLSS тепер включає функцію генерації кадрів. По суті, це чит-код для підвищення продуктивності, який використовує штучний інтелект для генерації нових кадрів замість їхнього рендерингу. Це відмінна функція для включення вимогливих налаштувань, таких як трасування шляху Alan Wake 2, або для підвищення частоти кадрів до тризначних цифр при використанні потужних настільних відеокарт. Але це також спосіб довести до досконалості набагато слабші компоненти.

Саме це я спостерігав у таких пристроях як Surface Laptop Studio 2, який, на загальну думку, не є ігровим ноутбуком. Однак навіть із більш слабким мобільним GPU Nvidia він здатний грати в такі ігри, як Cyberpunk 2077, на високих налаштуваннях та з прийнятною частотою кадрів завдяки DLSS 3. Ця функція забезпечує швидкий перехід до більш високої продуктивності. Це не те саме, що грати на висококласному настільному комп’ютері, але це і не те, чого ви очікуєте від портативного пристрою.

Залишається сподіватися, що

Враховуючи ефективність, яку Nvidia демонструє у цьому поколінні, та DLSS 3 на чолі, портативний ігровий ПК на базі Nvidia має надто багато сенсу. Жаль тільки, що, швидше за все, цього не станеться.

Ходять чутки, що Nvidia працює із Nintendo над Switch 2, але навіть ці чутки трохи розпливчасті. Якщо Nvidia і випустить ще одну SoC, націлену на ігри, велика ймовірність, що вона буде орієнтована на напівзамовні програми, де Nvidia розробляє апаратне забезпечення, а всю програмну підтримку покладає на іншу компанію. Ймовірно, це теж не входить до списку пріоритетів Nvidia, враховуючи, що зараз набагато більше грошей можна заробити на ІІ та корпоративних розробках.

Втім, можна сподіватись. Хоча портативні комп’ютери на базі AMD, які ми бачили, були чудовими, а недавнє просування Intel на ринок виглядає багатообіцяюче, лідерство Nvidia в ефективності та масштабуванні на основі ІІ стало б величезним благом для портативних ігрових ПК. Може бути коли-небудь.

Митник Михайло

Більшу частину свого дитинства Михайло провів, бавлячись із гаджетами та намагаючись з'ясувати, як вони працюють. Його захоплення технологіями призвело до того, що іграшкові роботи, радіокеровані машинки та навіть ігрові приставки часто розбирали на частини, які не підлягали ремонту. Якщо ви поставите йому провокаційне запитання на кшталт "Android чи iPhone?", ви отримаєте ретельний аналіз всіх "за" і "проти", а також есе на тисячу слів про те, як технології впливають на людство.

View Comments

  • Nvidia нічого майже не втрачає, бо у неї є сервіс хмарного геймінгу GeForce NOW, який підтримується на майже всіх існуючих пристроях.

Опублікував
Митник Михайло
Tags: NVIDIA
  • Останні записи

    Новий AirTag буде оснащений чіпом від iPhone 15

    Компанія Apple готується випустити нові пошукові трекери AirTag, оскільки актуальна модель за 3,5 роки свого…

    17.11.2024

    Samsung знову насміхається з власників смартфонів Apple

    У цьому світі можна нескінченно дивитися на три речі... І всі вони пов'язані з Apple.…

    17.11.2024

    Google запускає приховані електронні адреси для захисту від реклами та спаму

    Користувачі Gmail незабаром отримають можливість створювати тимчасові адреси електронної пошти, що значно спростить захист їхньої…

    17.11.2024

    Компанія Apple повертається до ідеї випуску власного телевізора

    Колись, десь між 2009 і 2011 роками, ходили чутки, що Apple ось-ось випустить свій телевізор.…

    17.11.2024

    Чому смартфони Samsung програють у мобільних іграх смартфонам Apple

    Смартфони Samsung Galaxy завжди викликали у мене захоплення своїми шикарними дисплеями та якісними камерами. Але…

    17.11.2024

    Samsung готує смартфон із 10-дюймовим екраном і тристулковим дизайном

    Компанія Samsung активно працює над створенням інноваційного смартфона з трьома складними секціями, вихід якого очікується…

    17.11.2024