Чи вистачить 8 ГБ відеопам’яті для сучасних ігор AAA-класу

Реклама

ЗАРАЗ ЧИТАЮТЬ

Час читання: 4 хв.

Світ комп’ютерних ігор є постійно розвиваючимся ландшафтом, де технології постійно вдосконалюються. Однак із прогресом виникає потреба підтримувати обладнання на потрібному рівні для насолоди новими й захоплюючими іграми.

Графічний процесор (GPU) є одним із ключових компонентів у цій системі, відповідальним за створення захоплюючих візуальних ефектів. Важливу роль у плавному відтворенні цих ефектів відіграє відеопам’ять (VRAM).

Реклама

Виникає питання: чи зможе графічний процесор з 8 ГБ пам’яті впоратися з вимогливими іграми AAA, які встановлюють нові стандарти у графіці? Як і у випадку з більшістю технічних питань, відповідь не є простою «так» чи «ні». Все залежить від ваших ігрових вмінь і того, наскільки реалістичну картинку ви бажаєте бачити на екрані.

Давайте розглянемо чинники, що впливають на ігровий процес, та дізнаємося більше про те, як забезпечити собі найкращий ігровий досвід.

8 ГБ ВІДЕОПАМ’ЯТІ БІЛЬШ НІЖ ДОСИТИ ДЛЯ КІБЕРСПОРТУ, ІНДІ І СТАРИХ ІГР

Для тих, хто насолоджується різноманітністю інді-ігор, любить динамічні відчуття кіберспорту або переглядає улюблені ігри AAA-класу, випущені кілька років тому (наприклад, ігри 2020 і раніше), графічний процесор з 8 ГБ відеопам’яті стане вашим надійним помічником. Ви зможете налаштувати графічні параметри на максимум, не турбуючись про брак відеопам’яті.

Це твердження правильне навіть при використанні моніторів з високою роздільною здатністю, наприклад, 1440 пікселів при ультраширокому форматі. Ігри в цих категоріях просто не вимагають такого великого обсягу пам’яті, як їх сучасніші аналоги.

Візьмемо, наприклад, сумно відому свою вимогливість до ресурсів гру Cyberpunk 2077. Навіть за максимальної деталізації та включених технологій DLSS для забезпечення плавної продуктивності при роздільній здатності 1440p, графічний процесор з 8 ГБ відеопам’яті впорається з цим завданням.

А якщо додати ефекти трасування променів, наприклад, відбиття? Теж не проблема! Можливо, вам знадобиться налаштувати параметри DLSS, щоб підтримувати стабільну частоту кадрів, але гра залишиться грабельною. Це показує, що з цих жанрів обсяг відеопам’яті в 8 ГБ перестав бути обмеженням для плавного ігрового процесу.

НОВІ ГРИ AAA? 8 ГБ ГРАФІЧНОГО ПРОЦЕСОРА МОЖУТЬ ВАС ЗАТРИМУВАТИ

Сюжет стає все більш цікавим, коли ми поринаємо у світ новітніх ігор AAA (наприклад, ігор, випущених у 2021 році і пізніше). Однак у деяких випадках 8 ГБ відеопам’яті можуть обмежувати ваш досвід. Давайте розберемося.

Такі ігри, як Forza Horizon 5, яка вийшла наприкінці 2021 року, можуть спочатку працювати без проблем навіть із «екстремальними» текстурами. Але якщо ви гратимете в неї деякий час (наприклад, 30 хвилин у надширокій роздільній здатності 1440p), то можете зіткнутися з уповільненням роботи, пошкодженням текстур або навіть збоями. Зниження якості текстур до “ultra” вирішує ці проблеми, але все одно підкреслює обмеження 8 ГБ відеопам’яті для нових ігор.

Ось ще один приклад – гра Returnal. Якщо ви встановите текстури на ультра, гра може працювати без збоїв кілька хвилин, а потім відбудеться збій. Це тому, що гра заповнює буфер пам’яті вашого графічного процесора. Щоб забезпечити плавний ігровий процес, необхідно зменшити кількість текстур до високої якості.

The Last of Us, частина I відома своїми високими вимогами до відеопам’яті. Якщо у вас 8 ГБ відеопам’яті, забудьте про запуск цієї гри на «ультра» налаштування незалежно від дозволу. На щастя, «висока» попередня установка залишається відтвореною при 1440p, якщо ви встановите якість текстур на «середню».

Це лише пара прикладів. Для багатьох інших AAA-ігор, випущених нещодавно, таких як Hogwarts Legacy і Resident Evil 4 Remake, потрібно більше 8 ГБ відеопам’яті для оптимальних налаштувань текстур.

АНАЛІЗ ВІДЕО З РОЗПАКУВАНОГО УСТАТКУВАННЯ ДАЄ НАЙКРАЩЕ ПОДАННЯ

Компанія Hardware Unboxed провела порівняльний аналіз графічних процесорів RTX 3070 (з 8 ГБ відеопам’яті) та RX 6800 (з 16 ГБ відеопам’яті).

Обидва графічні процесори показали однакову продуктивність, але у випадку з RTX 3070 гри часто відмовлялися завантажувати текстури високої роздільної здатності через менший обсяг відеопам’яті.

Аналогічна ситуація може виникнути і з деякими релізами 2024, наприклад, з Horizon Forbidden West. При встановленні текстур на «high» та надширокій роздільній здатності 1440p RTX 3070 може почати знижувати продуктивність приблизно через 30 хвилин. Це може призвести до заїкуватості та менш приємного ігрового досвіду.

Однак є й хороші новини: зазвичай можна налаштувати більшість інших візуальних параметрів та досягти стабільної частоти кадрів за допомогою технологій масштабування DLSS або FSR.

Тим не менш, у більшості випадків трасування променів перестає працювати на графічних процесорах із 8 ГБ відеопам’яті. Деякі нові графічні процесори, такі як RTX серії 4060, можуть підтримувати стабільну частоту кадрів з трасуванням променів та генерацією кадрів DLSS при роздільній здатності 1080p. Однак поєднання високих текстур та трасування променів зазвичай сильно знижує продуктивність.

Таким чином, для останніх ігор AAA з усіма графічними ефектами 8 ГБ відеопам’яті може виявитися недостатньо у 2024 році.

ОТЖЕ, ЧИ ВАРТО ВАМ ПРИДБАТИ 8ГБ ГРАФІЧНОГО ПРОЦЕСОРА?

Рішення залежить від ваших уподобань в іграх та бюджету. Якщо ви любите грати в новітні ігри найвищої якості з максимальними візуальними ефектами, включаючи текстури високої роздільної здатності та трасування променів, то 8 ГБ відеопам’яті може виявитися недостатньо у 2024 році.

Майбутні ігри, ймовірно, будуть ще вимогливішими, і вам, можливо, доведеться знижувати налаштування текстур, щоб підтримувати плавну роботу.

Для тих, хто обмежений у бюджеті, грає в основному в розраховані на багато користувачів ігри або любить старі AAA-ігри, 8 ГБ відеопам’яті можуть бути хорошим вибором, особливо при використанні дозволу 1080p або 1440p. Однак, варто бути готовим до того, що для новітніх версій AAA-ігор доведеться йти на компроміси щодо якості текстур.

Якщо у вас вже є 8 ГБ відеопам’яті, то можна використовувати цей час для запуску нових ігор, поки вона володіє достатньою потужністю. Просто скоригуйте свої очікування щодо якості текстур та відмовтеся від мрії про трасування променів на користь останніх ігор.

Реклама

Вас також можуть зацікавити новини:

Не пропустіть

СВІЖІ НОВИНИ