Всесвітня організація охорони здоров’я прирівнює залежність від мобільних і відеоігор до психічного розладу. Чи можуть ігри справді нашкодити здоров’ю? Усе не так однозначно.
Звісно, не кожен, хто збирає “три в ряд”, – ігроман. Для діагностування залежності потрібні такі симптоми:
Є дослідження, які не виявили зв’язку між відеоіграми і, наприклад, розвитком жорстокості. Однак розглянемо, чому вчені вважають, що геймінг може негативно впливати на наше життя.
основі геймплею більшості мобільних ігор – безліч дрібних дій, які приносять швидкий результат. Але наш мозок не розрізняє віртуальні та реальні цілі, тому вирощена на онлайн-фермі грядка овочів призводить до викиду дофаміну, такого самого, як якби ви, наприклад, бігали на доріжці в спортзалі. А в підсумку ми “підсаджуємося” на простий і приємний спосіб отримання дофаміну.
До речі, можна помітити, що перші кілька рівнів в іграх – дуже прості, а деякі завдання виконуються менш ніж за хвилину. Це потрібно для того, щоб ви встигли інвестувати в гру досить багато сил і часу. Що більше ви вкладете, то важче вам буде розлучатися з грою.
Ще більш підступний хід – створення інтригуючого наративу, у фіналі якого на вас чекає розгадка. Це практично гарантує те, що ви проведете за грою багато часу, щоб не залишати сюжет незавершеним.
Так, британська компанія Delamere, що займається проблемою адиктивної поведінки, опублікувала звіт про ігрову залежність за 2022 рік (Gaming Addiction Report 2022), де зробила висновок, що найнебезпечнішими для розвитку залежності є ігри-симулятори на кшталт The Sims і Animal Crossing.
А систематичний огляд і метааналіз, що оцінює 53 дослідження, проведені з 2009 по 2019 рік, за участю 226 247 осіб у 17 різних країнах, вивів, що поширеність ігрового розладу в усьому світі становила 3,05%, що можна порівняти з обсесивно-компульсивним розладом і деякими залежностями, пов’язаними з психоактивними речовинами. Вчені оцінюють, що 3-4% геймерів у світі мають залежність від відеоігор, а це означає, що від них може страждати до 60 мільйонів осіб або більше.
Багато мобільних ігор постійно запускають обмежені за часом події. Це схоже на стратегію знижок і лімітованих серій у рекламі, коли у споживачів створюється відчуття браку товару і необхідності термінової покупки.
Але проблема в тому, що ці події відбуваються в реальному часі, в цілодобовому режимі і без вихідних. У гравців це викликає тривогу і страх втраченої вигоди, що змушує їх грати більше і частіше.
Хоча багато мобільних ігор за замовчуванням безкоштовні, розробники отримують дохід від покупок у грі. Тобто ви можете заплатити реальні гроші й отримати рідкісний предмет, підвищений рівень здоров’я тощо.
Причому ігри влаштовані таким чином, що на певному рівні ви впретеся в стелю і для подальшого розвитку вам доведеться заплатити за ресурси.
Крім того, у багатьох іграх є конкуренція за ресурси або бали, і в цій боротьбі виграють ті, хто віддав гроші і забезпечив собі швидший прогрес.
Нарешті, в запалі гри ви цілком можете непомітно витратити досить велику суму.
За грою дуже просто втратити лік часу і не помітити, що ви застигли в одній і тій самій позі зі смартфоном у руках, пропустили обід або знехтували іншими потребами організму.
Усе це здатне завдати шкоди здоров’ю, зокрема – призвести до проблем з опорно-руховим апаратом і зором, бо ви нехтуєте фізичною активністю.
Наразі плани TSMC у Сполучених Штатах залежать від поточної політичної ситуації. Як повідомляє Digitimes, компанія…
Любителі мобільних пристроїв чекають чергових флагманських смартфонів, і на черзі апарати Samsung Galaxy S. Їхня…
Google випустила безкоштовний застосунок чат-бота Gemini для користувачів iPhone - тепер його можна завантажити в…
Чесно кажучи, я теж час від часу беру телефон у ліжко, хоча знаю, що це…
Компанія 01.ai представила нову модель ШІ Yi-Lightning, схожу з GPT-4. Для навчання моделі використовувалося 2000…
Стартап OpenAI офіційно оголосив про вихід загальнодоступної версії застосунку ChatGPT для користувачів ПК під управлінням…