Конденсація оксиду алюмінію прискорює зоряний вітер зірки W Гідри

Команда дослідників з декількох наукових організацій Японії виявила свідоцтва того, що конденсований оксид алюмінію, оточуючий зірку W Гідри, грає ключову роль в процесі прискорення зоряного вітру.

У новій роботі дослідники спостерігали зірку W Гідри, що входить до складу сузір’я Гідри і представляє собою зірку асимптотичної ланки гігантів – класу зірок, що до сих пір знаходяться в процесі еволюції і мають масу від невеликої до середньої. Маса зірки W Гідри становить приблизно 9 мас Сонця, і вона є популярним об’єктом наукових досліджень, в першу чергу, через свою яскравість. Вчені вважають, що вивчення зірок асимптотичної ланки гігантів може дати цінні відомості про процеси формування хімічних елементів у Всесвіті.

За допомогою радіообсерваторії Atacama Large Millimeter/submillimeter Array колектив дослідників на чолі з Акі Такігава (Aki Takigawa) спостерігали W Гідри, одну з найяскравіших зірок, які спостерігаються з Землі. Вчені виявили ознаки присутності пилу з оксиду алюмінію у зовнішній оболонці зірки – в межах сфери, обмеженої трьома «радіусами зірки». Присутність цього пилу, вважають дослідники, може прискорювати рух зоряного вітру і пояснювати процеси синтезу атомів. Відповідно до пропонованої ними гіпотезі оксид алюмінію виростає до розміру зерен і агрегує в пиловій оболонці. Ці агрегати, «підштовхувані» світлом зірки, рухаються вперед і, зустрічаючи на своєму шляху силікатний пил, захоплюють його за собою, викликаючи появу потужних потоків «зоряного вітру» (потоків заряджених часток, що випускаються зірками). В ході цього процесу може протікати формування атомів, таких як атоми кремнію і кисню, вказують автори.

джерело