На Титані знайшли ознаки життя

Фахівці НАСА підтвердили існування в атмосфері Титана вінілціаніда – з’єднання, яке може бути компонентом клітинних мембран у мікроорганізмів, можливо, що мешкають в метанових океанах супутника Сатурна. Коротко про результати дослідження, опублікованих в журналі Science Advances, повідомляється в прес-релізі на сайті Phys.org .

Клітинні мембрани у земних організмів містять фосфоліпіди – молекули, що складаються з полярної (розчинної у воді) «головки», що містить атом фосфору, і двох неполярних хвостів із залишків жирних кислот. Така структура сприяє утворенню еластичної оболонки у клітин. Однак у гіпотетичних мікроорганізмів, чия життєдіяльність заснована на метані, а не на воді, мембрана повинна складатися з інших з’єднань, наприклад вінілціаніда.

Вчені виявили сліди вінілціаніда в атмосфері Титана на висоті 200 кілометрів за допомогою комплексу радіотелескопів Atacama Large Millimeter Array (Чилі). При цьому найбільшої концентрації молекули досягали в районах над південним полюсом супутника. При низьких температурах (мінус 179 градусів Цельсія), характерних для Титана, вінілціанід повинен концентруватися в краплі і падати на метанові озера.

Моделювання показало, що в море Лігеі в північній півкулі Титана вінілціаніда має бути досить для формування 10 тисяч клітин в одному кубічному сантиметрі. Це в 10 разів більше мікроорганізмів, ніж бактерій в прибережних районах земних океанів.