У Єгипті виявлено унікальний для Сонячної системи метеорит

Він містить  мінеральні сполуки, які не зустрічаються в інших астероїдах.

Вивчаючи невеликий метеорит під назвою «Гіпатія», раніше знайдений в Єгипті, фахівці з Університету Йоганнесбурга виявили мінеральні сполуки, які, за їхніми словами, в Сонячній системі практично не зустрічаються. На думку вчених, це може говорити про те, що космічний об’єкт сформувався раніше, ніж Сонце і планети на його орбіті, або ж прилетів на Землю здалеку.

«Гіпатія» була виявлена ​​в 1996 році і названа на честь філософа, математика і астронома грецького походження, що була яскравою представницею неоплатонізму. Велика частина відомих на сьогоднішній день метеоритів містить велику кількість кремнію і не дуже багато вуглецю. У «Гіпатії», навпаки, вуглецю багато, а кремнію мало.
 При більш детальному вивченні складу метеорита фахівці виявили поліароматичні вуглеводні, що входять до складу міжзоряного пилу, а також алмази розміром менше мікрометра – цілком ймовірно, вони сформувалися під час зіткнення об’єкта з Землею. Однак ці відкриття виявилися не самими дивовижними: увагу дослідників привернули вкраплення чистого металевого алюмінію, який майже не зустрічається в Сонячній системі. Деякі хімічні сполуки, виявлені вченими, також виявилися в незвичайній формі.

На думку вчених, «Гіпатія» сформувалася при температурі, що не перевищує -196 градусів Цельсія. Можливо, вона сформувалась до Сонячної системи або з’явилась далі від неї, ніж пояс Койпера – області, розташованої в десятки разів далі від Сонця, ніж Земля. У будь-якому випадку, фахівці сподіваються, що подальше вивчення об’єкта дозволить відповісти на деякі питання про минуле і «окраїнах» Сонячної системи.

Дослідження було опубліковане в журналі Geochimica et Cosmochimica Acta.

Не так давно астрономи вперше виявили в Сонячній системі небесне тіло, яке, судячи з усього, потрапило в неї ззовні, а в майбутньому знову покине її. Космічний об’єкт спочатку був прийнятий за комету, проте виявився астероїдом. Імовірно він покритий товстим шаром органіки, що, швидше за все, і захистило його від руйнування під час настільки далекого перельоту. Астероїд отримав назву 1I / Оумуамуа – буква I в його назві була введена вперше і розшифровується як «interstellar» (міжзоряний), а слово «Оумуамуа» можна приблизно перекласти з гавайської мови як «посланець, який прибув першим здалеку». Деякі фахівці навіть всерйоз перевірили припущення, що космічний об’єкт являє собою зореліт інопланетян, проте доказів на користь такого твердження виявити не вдалося.

Джерело